تضمین کیفیت | تضمین قیمت | قابلیت تعویض

" عنوان تشک و کالای خواب"

لوازم مورد استفاده در اتاق خواب

" چکیده مرکز خرید قسطی تشک"

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

لیست وسایل اتاق خواب دخترانه پسرانه

فهرست مطالب

تضمین کیفیت و قیمت در کالای خواب نقد و اقساط

لوازم مورد استفاده در اتاق خواب

" شرح نکات"

وسایل اتاق خواب و لوازم ضروری آن چیست؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، حتم داریم که به تازگی خانه خریداری کرده‌اید و یا قصد دارید دکوراسیون اتاق خوابتان را تغییر بدهید. اگر چنین هست بهترین جا را برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره انتخاب کرده‌اید. چرا که ما در اینجا وسایل مورد نیاز و ضروری برای اتاق خواب را به شما معرفی خواهیم کرد. در واقع هیچ قانون خاصی برای چیدمان اتاق خواب وجود ندارد. چرا که این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و ممکن است هر فردی وسایل کاملا متفاوتی را داخل اتاق خوابش داشته باشد. اما ما در اینجا سعی کرده‌ایم وسایل مورد نیاز و ضروری که برای اتاق خوابتان نیاز خواهید داشت را به شما معرفی کنیم. پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

لیست وسایل اتاق خواب در نگاه کلی

از جمله وسایل و لوازم مورد نیاز در اتاق خواب هر رده سنی، چه کودک، چه نوجوان و چه دخترانه و یا پسرانه می تواند به طور کلی به موارد ذیل اشاره کرد :

  • تخت خواب
  • تشک طبی و کالای خواب
  • کمد لباس
  • دراور و کنسول و میز و آینه
  • آینه
  • پرده
  • فرش

 

اصلی ترین وسیله اتاق خواب، تختخواب

وجود تخت خواب را هرگز نمی‌توان در وسایل اتاق خواب نادیده گرفت. چرا که بدون وجود یک تخت خواب باکیفیت و مرغوب، عملا اتاق خواب خوبی هم نخواهیم داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که یک تخت خواب بر اساس طرح، رنگ و اندازه اتاق خوابتان انتخاب کنید. معمولا تعداد و تنوع تخت خواب‌ها بسیار زیاد هستند و شما باید دقیقا طبق جزئیات اتاق خوابتان این انتخاب مهم را انجام بدهید. در نظر داشته باشید که رنگ و طرح تخت خوابتان تاثیرات بسیار مهمی روی ست کردن سایر وسایل اتاق خوابتان خواهد داشت. مثلا اگر بخواهید تخت خواب چوبی و رنگ روشن بگیرید، بهتر است سایر وسایل نظیر کمد لباس، دراور، پاتختی و… را هم بر اساس این رنگ و طرح ست کنید.

لیست وسایل اتاق خواب دخترانه

 

تشک، دلیل اصلی آرامش

شما هر چقدر که یک تخت خواب گران‌قیمت و یا مرغوب بخرید، اما تشکتان استاندارد و یا باکیفیت نباشد، هرگز در اتاق خوابتان احساس آرامش نخواهید کرد. چرا که از نام این اتاق مشخص است که برای خواب و آسایش ساخته شده است. در نتیجه اگر به دلیل نامرغوب بودن تشکتان نتوانید یک خواب راحت و آسوده را تجربه کنید، کل ماهیت اتاق خوابتان زیر سوال خواهد رفت. در نتیجه بسیار مهم است که تشکتان کاملا بر اساس نیاز و سلیقه‌تان انتخاب شود. برای مثال برخی از افراد ممکن است بنا به دلایل پزشکی نیاز به تشک‌های طبی داشته باشند و برخی دیگر هم دلشان بخواهد روی تشک فنری و ارتجاعی بخوابند. این کاملا به خود فرد بستگی دارد. اما نکته‌ای که مهم است نوع این تشک‌‎هاست که باید کاملا مرغوب و باکیفیت باشند.

خرید قسطی تشک

 

پاتختی، لوازم بسیار ضروری

بدون پاتختی تقریبا وسایل اتاق خوابتان ناقص خواهد بود. در واقع پاتختی یکی از لوازم ضروری اتاق خواب است که به آن نیاز اساسی پیدا خواهید کرد. امروزه افراد از پاتختی استفاده‌های بسیار زیادی می‌کنند. قبل از این که به استفاده‌های آن بپردازیم، به طور مختصر توضیح بدهیم که پاتختی یک میز کوچک کشودار است که آن را کنار تخت خواب قرار می‌دهند. برخی‌ها تلفن همراه خود را روی آن می‌گذارند و برخی دیگر معمولا لیوان یا پارچ آب روی پاتختی قرار می‌دهند تا اگر نصفه‌شب تشنه‌شان شد، جرعه‌ای از آن آب بنوشند. از طرفی دیگر، کشوهای پاتختی هم بسیار به‌دردبخور بوده و می‌توان لوازم ضروری را داخل آن‌ها گذاشت. لوازمی مثل چشم‌بند، کرم دست و صورت، کتاب مورد علاقه و…

 

کمد لباس، وسیله مورد نیاز

یکی از وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب کمد لباس است. چرا که بدون وجود کمد لباس، شما با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. به خاطر این که باید برای لباس‌هایتان یک جای مخصوص داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را در یک شرایط خوب نگهداری کنید. مثلا کمد لباستان باید به اندازه‌ی کافی جادار باشد تا لباس‌هایتان چروک نشود. بسیاری از خانم‌ها معمولا از کمد لباسی که جای مخصوص برای نگهداری کفش‌های مجلسی‌شان دارد بیشتر استفاده می‌کنند. به طور کلی این کاملا بستگی به سلیقه و نیاز خودتان دارد که چه کمدی را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید. البته بحث ابعاد اتاق خوابتان هم نقش بسیار مهمی در انتخاب کمد لباستان دارد. چرا که اگر ابعاد اتاق خوابتان کوچک باشد مجبور به انتخاب کمد لباس کوچک‌تر و برعکس اگر اتاق خوابتان بزرگ باشد، هیچ محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت.

وسایل مورد نیاز اتاق خواب

 

کمد دیواری برای نگهداری وسایل بیشتر

هیچ گاه نمی‌توان نقش کمد دیواری را در اتاق خواب نادیده گرفت. چرا که ما ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستیم و باید به فکر رخت خواب برای مهمان‌هایمان باشیم. به همین دلیل هم نیاز اساسی به کمد دیواری خواهیم داشت تا بتوانیم لحاف و تشک‌ها و بالش‌هایمان را داخل آن قرار بدهیم. البته کمد دیواری استفاده‌های بسیار زیاد دیگری هم دارد و صرفا برای مهمان نیست. مثلا شما می‌توانید چمدان‎‌‌ها و یا لباس‌های فصول سرد و گردمتان را داخل کمد دیواری نگهداری کنید. اگر اتاق‌‌ خوابتان به گونه‌ای طراحی شده است که داخل یکی از دیوار‌هایتان یک فرورفتگی میان دو ستون وجود دارد و عمق آن هم برای نگهداری وسایلتان مناسب است، می‌توانید از این فضا برای کمد دیواری‌تان استفاده کنید. بسته به نوع فضای اتاق خوابتان، می‌توان از طرح‌های متنوع کمد دیواری استفاده کرد.

لیست وسایل اتاق خواب

 

دراور، میز و آینه و کنسول

شاید بیشتر افراد چنین فکر کنند که فقط خانم‌ها از دراور، میز و آینه و کنسول استفاده می‌کنند. با این که ممکن است بیشتر، خانم‌ها از این وسایل ضروری اتاق خواب استفاده کنند، اما دلیل بر این نیست که آقایان هیچ بهره‌ای از آن‌ها نبرند. چرا که هر شخصی باید در اتاق خوابش حداقل یک آینه داشته باشد. به خاطر این که شما، چه مرد و چه زن، پس از حمام کردن نیاز دارید از یک آینه برای خشک کردن و یا حالت دادن موهایتان استفاده کنید. در نتیجه می‌توان با اطمینان بیان کرد که دراور، میز و آینه و کنسول، یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب هستند و شما هم باید حتما از این وسایل ضروری استفاده کنید. کشوهای متعدد دراور بهترین وسیله برای نگهداری لباس‌ها و یا لوازمتان است. این وسیله‌ی مهم می‌تواند به شما کمک کند از شر حجم عظیمی از وسایلتان خلاص شده و آن‌ها را به خوبی در کشوهای دراورتان نگهداری کنید.

دراور

 

پرده، جامه اتاق خواب

پرده به عنوان جامعه اتاق خواب و یا به عنوان یک پوشش یا لباسِ اتاقتان به شمار رفته و اهمیت زیادی دارد. نوع انتخاب کردن پرده هم کاملا بسته به اتاق خوابتان دارد. پرده هم حریم خصوصی شما را تضمین می‌کند و هم باعث زیبایی دوچندان اتاق خوابتان خواهد شد. اما همان‌طور که گفتیم، نحوه انتخاب پرده کاملا بستگی به نوع اتاق خوابتان دارد. مثلا برای اتاق خواب کودکان و یا نوجوانان معمولا از رنگ‌های شاد برای پرده اتاق استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی، استفاده از پرده‌های طرح‌دار یک انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. اما برای اتاق خواب زوج‌های جوان باید پرده‌های متناسب با سلیقه و روحیه‌ی آن‌ها خریداری کرد. پرده‌ها انواع مختلفی دارند، از سبک‌های مینیمالیستی گرفته تا طرح‌های تشریفاتی، گزینه‌های بسیار متعددی برای انتخاب کردن وجود خواهد داشت.

 

چراغ خواب

اگر اهل مطالعه باشید و یا میانه‌ی خوبی با تاریکی مطلق نداشته باشید، داشتن چراغ خواب برایتان، یکی از واجبات خواهد بود. امروزه چراغ‌ خواب‌های متعدد و متنوعی در بازار وجود دارند. برخی از آن‌ها هوشمند هستند و برخی دیگر نورشان کم و زیاد شده و به صورت لمسی و یا اشاره‌ای روشن و خاموش می‌شوند. حتی جالب است بدانید که برخی از چراغ خواب‌ها با صدای کف دست روشن و خاموش می‌شوند و دیگر نیازی نیست در تاریکی دنبال دکمه آن بگردید. اما به طور کلی وجود یک چراغ خواب روی پاتختی، یکی از واجبات برای اتاق خواب‌ها به شمار می‌آید.

چراغ خواب اتاق خواب

 

رخت‌آویز

رخت‌آویز، یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب‌هاست. چرا که شما برای آویزان کردن بسیاری از لباس‌هایتان نیاز به یک رخت‌آویز خوب خواهید داشت. رخت‌آویزها هم طرح‌های مختلفی دارند. یعنی از رخت‌آویزهای دیواری گرفته تا مدل‌های داخل کمد، می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. اگر برخی از لباس‌هایتان بسیار حساس هستند و نمی‌خواهید جای قلاب رخت‌آویز روی آن‌ها باقی بماند، بهتر است حتما از یک کمد لباس خوب و جادار در اتاق خوابتان استفاده کنید. چرا که می‌توانید از چوب لباسی‌های متعدد برای آویزان کردن لباس‌هایتان استفاده کنید تا هرگز چروک نخورند. اما برای برخی لباس‌هایی که هیچ حساسیتی بابت چروک خوردنشان وجود ندارد، می‌توان از رخت‌آویز استفاده کرد.

 

میز اتو

میز اتو با این که از واجبات اتاق خواب‌ها نیست، اما بسیاری از خانم‌های خانه‌دار ترجیح می‌دهند که حتما یک میز اتوی خوب در اتاق خوابشان داشته باشند. میز اتو هم انواع مختلفی دارد و می‌توان به مدل‌های ایستاده و یا نشسته‌ی آن اشاره کرد. برخی از میز اتوها هر دو قابلیت را هم‌زمان دارند. یعنی می‌توان در هر دو حالت ایستاده و نشسته از آن‌ها استفاده کرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند میز اتویی که حالت ایستاده دارد، تهیه کنند و کارشان را به راحتی انجام بدهند. انتخاب نوع میز اتو کاملا به خودتان بستگی دارد. اما برای اتو کردن لباس‌هایتان حتما به یک میز اتوی مرغوب نیاز خواهید داشت. اگر قصد دارید با خواندن این مقاله، یک لیست کاملا مرتب و منظمی از وسایل مورد نیاز برای اتاق خوابتان را تهیه کنید، حتما میز اتو را از قلم نیندازید.

 

ارگنایزر

همانطور که می‌دانید ارگنایزر (Organizer) به وسیله‌ای گفته می‌شود که بتوان لباس‌ها و یا برخی از وسایلی نظیر اساب بازی کودکان را داخل آن‌ها قرار داده و اتاق خواب را از حالت نامرتب نجات داد. ارگنایزرها انواع مختلفی دارند، مثلا برخی از آن‌ها مخصوص لباس‌ها بوده و برخی دیگر هم برای وسایلی مانند اسباب بازی و… هستند. بسته به نوع نیازتان می‌توانید یکی از ارگنایزرهای را برای اتاق خوابتان تهیه کنید. مثلا اگر دائما لباس‌هایتان را روی زمین قرار داده و موجب نامرتب شدن اتاق خوابتان می‌شوید، بهتر است یک ارگنایزر مخصوص لباس تهیه کرده و همه را داخل آن قرار بدهید.

 

فرش

یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای اتاق خوابتان فرش است. مانند پرده، انتخاب فرش هم کاملا بسته به نوع اتاق خواب، سن و سال، سلیقه و موارد دیگر است. حتی رنگ دیوارها و لوازمتان هم تاثیر زیادی روی انتخاب نوع و طرح فرشتان خواهد داشت. فرش‌ها هم بسته به انواعی که دارند قیمت‌های متفاوتی دارند. مثلا فرش‌های دست‌بافت بسیار گران‌تر از فرش‌های ماشینی بوده و در فصل زمستان بسیار گرم‌تر خواهند بود. فرش‌های ماشینی بسیار مرغوبی هم وجود دارند که می‌توانند بهترین گزینه برای اتاق خوابتان باشند. اما بهترین کار برای انتخاب فرش، دیدن طرح‌های مختلف در صفحات وب است. مثلا می‌توانید در صفحات وب اتاق خواب‌هایی شبیه به اتاق خودتان را پیدا کرده و سپس طرح و رنگ فرش‌ها را بررسی کرده و بر اساس این جست و جو طرح نهایی‌تان را هنگام خرید انتخاب کنید.

رو فرشی در اتاق خواب دختر و پسر

 

مبلمان راحتی

استفاده از مبلمان راحتی برای برخی از اتاق خواب‌هایی که بسیار بزرگ هستند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. البته منظور ما از مبلمان راحتی تعداد زیادی از آن‌ها نیست. چرا که هم فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند و هم تعادل بصری اتاق خوابتان را به هم خواهد زد. اما به طور کل استفاده از یک یا دو مبلمان راحتی در اتاق خواب‌های بزرگ می‌تواند هم زیبایی اتاقتان را بیشتر کرده و هم کاربرد مفیدی برایتان داشته باشد. مثلا هنگام صحبت کردن با تلفن همراهتان، به جای نشستن روی تخت خواب، می‌توانید روی مبلمان راحتی‌تان نشسته و با خیال راحت صحبت کنید.

 

لوستر یا سیستم روشنایی

هر اتاق خوابی نیاز به لوستر یا یک سیستم روشنایی بسیار مناسب دارد. امروزه لوسترها و اکثر سیستم‌های روشنایی بسیار پیشرفت کرده‌اند و از تکنولوژی‌های به روزی بهره می‌برند. مثلا شما می‌توانید از لامپ‌های ال‌ای‌دی که مصرف بسیار کمی دارند استفاده کنید و حتی برخی از این سیستم‌های نوری شامل کنترل هم هستند. یعنی دیگری نیاز به روشن و یا خاموش کردن دستی چراغ اتاق خوابتان وجود نداشته و قادر خواهید بود آن‌ها را به طور دستی خاموش و روشن کنید. مثلا می‌توانید پس از دراز کشیدن روی تخت خوابتان چراغ اتاقتان را با استفاده از کنترل خاموش کرده و آن را داخل کشوی پاتختی‌تان بگذارید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب را برایتان معرفی کنیم. بدون شک وسیله‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید که همگی به انتخاب خودتان خواهند بود. اما همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بدون داشتن یک تشک استاندارد و مناسب اتاق خواب برایمان هیچ معنایی نخواهد داشت. اگر به دنبال یک تشک استاندارد و مرغوب هستید، می‌توانید آن را از ما تهیه کرده و حس خوابیدن روی بهترین تشک عمرتان را تجربه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در خانه تشک "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

لوازم مورد استفاده در اتاق خواب

از بازرگانی سینا کالای خواب بخر به بهترین قیمت و کیفیت با اقساط بدون بهره، ارسال رایگان، قابلیت تعویض و مرجوع کردن !!!

Toshak online

اقساط بدون بهره

ارسال رایگان و ویژه

امکان تعویض

تضمین کیفیت

تضمین قیمت

سبد خرید
عضویت

حساب کاربری ندارید؟

مرکز اقساط کالای خواب

  • هرطور حساب کنی با این تورم بهتره که قسطی خرید کنی!
  • خرید قسطی تشک بدون بهره تا 9 ماه، بدون نیاز به ضامن!
  • مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی
برای جستجو در سایت تشک آنلاین بازرگانی سینا کلمه خود را بنویسید...
خانه
فروشگاه
0 آیتم سبد خریدم