تضمین کیفیت | تضمین قیمت | قابلیت تعویض

" عنوان تشک و کالای خواب"

ویژگی های مهم در انتخاب یک تشک استاندارد

" چکیده مرکز خرید قسطی تشک"

نویسنده و محقق : سجاد عارفی نیا

ویژگی های تشک استاندارد

فهرست مطالب

تضمین کیفیت و قیمت در کالای خواب نقد و اقساط

ویژگی های مهم در انتخاب یک تشک استاندارد

" شرح نکات"

نکات کلیدی که شما را در انتخاب و خرید تشک طبی استاندارد به شما کمک میکند.

هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از این نیست که پس از یک روز کاری پر مشغله و خسته‌کننده، روی تخت‌‌خواب‌مان دراز بکشیم و استراحت کنیم. برعکس هیچ چیزی هم نمی‌تواند بیش از این آزاردهنده باشد که با وجود تخت‌خواب، زمین را برای استراحت کردن انتخاب کنیم و دست‌آخر با کمردرد و درد شدید گردن از خواب بیدار شویم! برای بسیاری از ما داشتن یک تشک استاندارد و خوب جزو واجبات است. چرا که همگی دوست داریم جای خوابمان راحت و گرم‌ونرم باشد. در غیر این صورت نمی‌توانیم لذت یک خواب خوب و راحت را تجربه کنیم.

برای اکثر افراد این که باید دقیقا چه تشکی را خریداری کنند، نکات زیادی از ابهام وجود دارد. چرا ممکن است همه با نکات مهم تشک‌های استاندارد آشنا نباشند. اما زمانی که بدانید یک تشک استاندارد دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد، می‌توانید انتخاب کاملا درستی داشته باشید و برای تخت‌خوابت‌تان بهترین تشک را خریداری کنید. اما فراموش نکنید که تشک‌های زیادی در بازار وجود دارد که از برند‌ها و جنس‌های کاملا متنوع هستند. یعنی هر کدام از آن‌ها برای هدفی ساخته شده است و همیشه تشک گران‌تر دلیل بر عالی بودن آن، نیست. چرا که ممکن است همان تشک اصلا برای شما ساخته نشده باشد.

دقیقا باید چه تشکی را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم برندها و جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام برای افرادی با نیاز‌ها و سلایق متفاوت ساخته شده‌اند. شما از میان این تشک‌ها باید چیزی که مناسب خودتان هست را انتخاب کنید. برای مثال، افراد زیادی بنا به دلایل مختلف باید حتما روی تشک طبی بخوابند. پس در اینجا انتخاب آن‌ها محدود به تشک طبی می‌شود. حالا تشک‌های طبی هم برای خودشان ویژگی‌های مختلف و متفاوتی دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی دیگر هم ممکن است بخواهند تشک‌شان ارتجاعی باشد و هنگام دراز کشیدن روی آن، کمی حس فنری بودن را داشته باشد. به طور کلی نیازها و سلایق مختلفی در افراد وجود دارد که باید نسبت به همان‌ها انتخاب تشک انجام شود. اما انتخاب یک تشک خوب و استاندارد ویژگی‌های مهمی دارد که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این باره، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

تشک استاندارد

انتخاب تشک با ارتفاع استاندارد و مناسب

اجازه بدهید در ابتدای توضیحاتمان کاملا خلاصه بگوییم که شما هرگز نمی‌توانید تشک استانداردی را در دنیا پیدا کنید که ارتفاع کمی داشته باشد. حتی اگر وارد بهترین فروشگاه تشک هم شدید و فروشندگان آن تشک کم ارتفاع را به عنوان جنس خوب و مرغوب برایتان معرفی کردند، هرگز آن را خریداری نکنید. چرا که تشک‌های استاندارد همیشه ارتفاعشان بیشتر از لبه‌های تخت بود و بالاتر از آن قرار می‌گیرد. حالا دلیل این امر یا بلند بودن ارتفاع تشک‌های استاندارد چیست و چرا یک تشک استاندارد باید حتما از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد؟

پاسخ کاملا واضح است. تشک‌های استاندارد معمولا از لایه‌های مختلف و متفاوتی تشکیل شده‌اند. معمولا تولیدکنندگان تشک‌های استاندارد هنگام ساخت تشک، لایه‌هایی را در نظر می‌گیرند که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. این لایه‌ها با قرار گرفتن در روی هم یک نوع حالت بسیار متعادل و استانداردی را به وجود می‌آورند که فرد با دراز کشیدن روی آن، احساس بسیار خوب و راحتی را داشته باشد. مهم‌تر از هر چیزی بحث استفاده در دراز مدت است. چرا که تشک‌های استاندارد به دلیل ارتفاع مناسبی که دارند، هرگز در دراز مدت کیفیت‌شان کاسته نشده و به همان شکل اولیه‌ای که بوده، باقی می‌ماند. در نتیجه، حتما سعی کنید تشکی که انتخاب می‌کنید ارتفاع کمی نداشته باشد و هنگام قرار گرفتن روی تخت‌خوابتان،‌کمی بالاتر از لبه‌های تخت قرار بگیرد. این یعنی تشک از لایه‌های متعدد ساخته شده و در حالت استاندارد قرار دارد.

استفاده از مواد مرغوب

وقتی که وارد یک فروشگاه تشک می‌شوید، بدون شک موارد بسیار زیادی را خواهید دید که هر کدام قیمت‌های خاص خودشان را دارند. قیمت تشک‌ها می‌تواند کاملا با یکدیگر متفاوت باشد. حتی جنس‌های خارجی و ایرانی هم از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. اما سوال اصلی اینجاست که چه چیزی دقیقا باعث می‌شود که قیمت تشک‌ها انقدر با یکدیگر فرق داشته باشند؟ اگر بخواهیم کاملا خلاصه بگوییم، باید به مواد مرغوب به کار رفته شده در ساخت تشک اشاره کنیم. برخی از تشک‌ها فقط به خاطر مواد بسیار مرغوبی که برایشان در نظر گرفته شده بسیار گران‌تر هستند و البته ارزش خرید را هم دارند. اما ممکن است برخی دیگر فقط به دلیل معروف بودن برندشان، کمی گران‌تر از سایر تشک‌ها باشند.

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که تشک‌های استاندارد از لایه‌های مختلفی ساخته شده‌اند. این موضوع در این بحث هم کاملا صدق می‌کند. چرا که وقتی شما یک تشک گران‌قیمت خریداری می‌کنید، در واقع محصولی را انتخاب کرده‌اید که در آن، لایه‌های مختلفی وجود دارند و هر کدام مزایای خاص خودشان را داشته و وظیفه‌ای را ایفا خواهند کرد. برای مثال، یکی از لایه‌های تشک، هوا را رد و بدل کرده و وظیفه‌ی تهویه هوای تشک را بر عهده دارد. خب، بدون شک چنین چیزی می‌تواند کیفیت تشک را بسیار بالاتر ببرد. برخی دیگر از تشک‌ها یک لایه‌ی مخصوص دارند که ضد باکتری و یا ضد حساسیت است و بهترین گزینه برای کسانیست که حساسیت پوستی دارند. در نتیجه هرگز نمی‌توان تشک‌هایی که از مواد مرغوب‌تری ساخته شده‌اند و نسبت به سایر تشک‌های ارزان‌تر، استانداردتر هستند را حتی مقایسه کرد.

جنس فنرهای عالی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در تشک‌های استاندارد به آن توجه کرد،‌ جنس فنر است. شاید اغراق‌آمیز نباشد اگر بگوییم یک تشک خوب بدون فنر مرغوب به هیچ دردی نمی‌خورد! طی دهه‌های گذشته، شرکت‌های سازنده تشک آزمون خطاهای زیادی را روی تشک‌ها انجام داده‌اند تا متوجه شوند که باید دقیقا از چه نوع فنری برای تشک‌های استاندارد استفاده کنند، تا افراد هنگام دراز کشیدن روی آن احساس بهتری داشته باشند. از طرفی دیگر این شرکت‌ها توجه زیادی روی عمر فنر‌ها در تشک‌های استاندارد داشته‌اند. به خاطر این که در گذشته، پس از گذشت چند سال و استفاده‌ی مکرر از تشک، فنرها شروع به تولید صدای ناهنجار کرده و از کیفیت ارتجاعی آن‌ها بسیار کمتر می‌شد.

خوشبختانه به مرور زمان، کیفیت تولید تشک‌ها هم بسیار عالی‌تر شد و امروزه شاهد استفاده از برترین مواد مرغوب و بهترین فنرها در ساخت تشک‌های استاندارد هستیم. اگر می‌خواهید یک تشک استاندارد انتخاب کنید، قبل از هر چیزی به کیفیت فنر آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. چرا که تشک‌های استاندارد از عالی‌ترین فنرها ساخته شده‌اند که وزن شما را در روی تشک به تمام نقاط آن پخش کرده و هرگز این حساس را برایتان القا نخواهد کرد که در یک سطح کاملا سفت و آزاردهنده دراز کشیده‌اید. در واقع به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کارشناس فروش تشک، در مورد کیفیت فنر محصولی که قرار است خریداری کنید بپرسید. حتی اگر قیمت تشکی که به شما پیشنهاد داده شده، به خاطر وجود فنرهای عالی و باکیفیت گران‌تر از بقیه باشد، باز هم ارزش انتخاب کردن را دارد. چرا که تا چند سال بدون نگرانی افت کیفیت تشک‌تان، می‌توانید از آن بهترین استفاده را بکنید.

اندازه‌ی مناسب تشک

معمولا تمام تخت‌خواب‌ها چه تک و چه چندنفری، اندازه و ابعاد کاملا مشخصی دارند. حالا ممکن است در اینجا برخی تفاوت‌هایی در ابعاد و اندازه‌های تخت‌ها وجود داشته باشد، اما به قدری نیست که انتخاب تشک را به طور کلی تحت تاثیر خودش قرار بدهد. در نتیجه تشک‌های استاندارد معمولا روی تخت‌خواب‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی جا شده و برایتان هیچ دردسری ایجاد نمی‌کنند. هنگامی که یک فروشنده از شما تعداد نفرات تشک را می‌پرسد، یعنی یک نفره باشد یا دو نفره، خیالش از بابت تشکی که قرار است برایتان بفروشد کاملا راحت است. چرا که می‌داند تشک‌های استاندارد ابعاد و اندازه کاملا درستی دارند و برای تخت‌خواب شما ساخته شده‌اند، تا به راحتی روی آن جا شوند.

اما زمانی که از یک فروشگاه غیرحرفه‌ای تشکی را خریداری کردید که به راحتی روی تخت‌خوابتان جا نشود، بدون شک تشکتان غیراستاندارد بوده و باید سریعا تعویض گردد. البته لازم به ذکر است که همیشه، این موضوع نمی‌تواند به طور قطع و یقین دلیل بر بی‌کیفیت بودن تشک باشد، چرا که ممکن است گاهی اوقات اندازه تخت با تشک استاندارد تفاوت‌های جزئی داشته باشد. اما به طور کلی اگر قبل از خریدتان اندازه تخت‌تان را به طور دقیق بدانید و از یک فروشگاه معتبر تشک خریداری کنید، باید تشکتان بدون هیچ مشکلی روی تخت‌خواب قرار بگیرد. در نتیجه‌، اندازه و ابعاد تشک‌های استاندارد هم بسیار مهم بوده و باید به آن توجه کنید. اکثر تشک‌های استاندارد طبق اندازه و ابعاد از قبل تعیین‌شده ساخته می‌شوند که بهتر است قبل از خرید، در موردشان اطلاعات کلی کسب کرده باشید.

تشک های استاندارد مموری فوم

تشک مموری فوم یکی از محبوب‌ترین تشک‌های بازار هستند. چرا که این تشک‌ها از ویژگی‌های لازمی برخوردار بوده و محال است کسی با دراز کشیدن روی تشک‌های مموری فوم احساس بدی پیدا کند. در واقع مموری فوم، همان‌طور که از نامش مشخص است، از فوم‌های فشرده‌ای ساخته شده است که حالت کاملا ارتجاعی و عالی دارند. یعنی زمانی که روی یک تشک مموری فوم دراز بکشید،‌ نه تنها همه جای بدنتان به خوبی پر می‌شود، بلکه به محض بلند شدن از روی تشک، سطح رویی آن به حالت اولیه‌اش باز می‌گردد. جالب است نه؟ تشک‌های مموری فوم برای این طراحی شده‌اند تا شما بهترین تجربه را از دراز کشیدن روی تشک‌تان داشته باشید. در نتیجه، ممکن است قیمت آن‌ها نسبت به سایر تشک‌ها کمی گران‌تر باشد، اما قطعا ارزش هزینه کردن را دارد.

معمولا تشک‌هایی که استاندارد هستند، در ساخت آن‌ها از مموری فوم استفاده شده است. چرا که استفاده از مموری فوم کیفیت تشک را به طور کلی بالاتر می‌برد. به همین دلیل، امروزه افراد زیادی هنگام خرید تشک به دنبال مموری فوم دار بودن آن هستند. در نتیجه اگر شما هم دوست داشتید تشک‌تان مموری فوم دار باشد، می‌توانید از فروشنده بخواهید تا تشک‌هایی مموری فوم را برایتان معرفی کنند. در برخی از فروشگاه‌ّها، حتی ممکن است به دلیل فضای مناسبی که دارند‌، اجازه‌ی نشستن روی تشک و امتحان کردن آن را به شما بدهند. در چنین شرایطی می‌توانید به طور دقیق بدانید با دراز کشیدن روی تشک مموری فوم احساس خوبی خواهید داشت یا نه! در اکثر موارد، افراد با دراز کشیدن روی تشک‌های مموری فوم به قدری احساس خوبی داشته‌اند که پس از آن دیگر هرگز به تشک دیگری برای خریدن، حتی فکر هم نکرده‌اند!

طبق نیاز خودتان پیش بروید

با این که در بالا راجع به تشک‌های مموری فوم و حس فوق‌العاده‌ی دراز کشیدن روی آن‌ها صحبت کردیم، اما چیزی که در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد،‌ احساس راحتی و سلیقه شماست. قطعا این اصطلاح را بارها شنیده‌اید که خدا 5 انگشت دست را یکسان نیافریده است. بدین معنا که انسان‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت هستند و می‌توانند سلایق غیر یکسانی نسبت به هم داشته باشند. در نتیجه، ممکن است شخصی از تشک‌های ارتجاعی استقبال کند و شخصی دیگر اصلا از خوابیدن روی تشک‌های مموری فوم حس خوبی کسب نکند.

در نهایت، شما باید دقیقا طبق نیاز و یا سلیقه‌ای که دارید، تشک انتخاب کنید. اما این را حتما در نظر داشته باشید که تشک‌تان را از فروشگاه‌های معتبر و مطرح در بازار خریداری کنید. چرا که برای خرید تشک استاندارد شما نیاز به فروشگاهی خواهید داشت که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. اگر هنگام خرید نیازهای خود را به طور دقیق با کارشناسان فروش مطرح کنید، شک نکنید که آن‌ها بهترین و استانداردترین تشک‌ها را طبق نیاز شما معرفی خواهند کرد و هرگز از خرید تشکی که به شما معرفی شده پشیمان نخواهید شد. چرا که بیشتر فروشگاه‌ها این امکان را برایتان فراهم می‌کنند تا پس از تست کردن تشک، اگر احساس راحتی نسبت به دراز کشیدن روی آن نداشتید، بتوانید آن را با سایر محصولات دیگر تعویض کنید که معمولا چنین اتفاقی به ندرت پیش می‌آید!

کلام آخر

همیشه خرید تشک استاندارد و مرغوب برای اکثر افراد، یکی از انتخاب‌های بسیار سخت و چالش‌برانگیز بوده که برای همه دغدغه‌ی زیادی داشته است. اما اگر از یک فروشگاه‌ خوب جنس مرغوبی خریداری کنید، هرگز انتخاب تشک برایتان کار سخت نخواهد بود. شما می‌توانید بهترین تشک‌های استاندارد را با استفاده از مشاوره کاملا رایگان تیم حرفه‌ای فروش ما خریداری کنید و لذت واقعی دراز کشیدن روی یک تشک مرغوب و عالی را تجربه کنید.

5 ستاره و جایزه post

" دسته های این مقاله"

" تگ های این مقاله"

" نظرات در خانه تشک "

از نگاه خودت و با علم و تجربه خودت مقاله رو با نظر و تحلیل کامل کن ...

ویژگی های مهم در انتخاب یک تشک استاندارد

از بازرگانی سینا کالای خواب بخر به بهترین قیمت و کیفیت با اقساط بدون بهره، ارسال رایگان، قابلیت تعویض و مرجوع کردن !!!

Toshak online

اقساط بدون بهره

ارسال رایگان و ویژه

امکان تعویض

تضمین کیفیت

تضمین قیمت

سبد خرید
عضویت

حساب کاربری ندارید؟

مرکز اقساط کالای خواب

  • هرطور حساب کنی با این تورم بهتره که قسطی خرید کنی!
  • خرید قسطی تشک بدون بهره تا 9 ماه، بدون نیاز به ضامن!
  • مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی
برای جستجو در سایت تشک آنلاین بازرگانی سینا کلمه خود را بنویسید...
خانه
فروشگاه
0 آیتم سبد خریدم